نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان سنتی در بیماری دیابت گرداوری شد

 

درمان سنتی در بیماری دیابت

 

دیابت یا مرض قند ، بیماری است که در افراد به دلایل مختلفی میزان قند خون بالاتر از حد نرمال قرار دارد. در نتیجه این قند خون در جزء جزء بدن آنها رخنه کرده و می تواند شرایط لازم برای کاهش خونرسانی و تغذیه ی مناسب را پدید آورد. معمولا بیماران دیابتی باید به دقت از بیماری خود باخبر باشند و از هرگونه عفونتی جلوگیری نمایند. باکتری ها محیط دارای قند را بسیار دوست دارند و در نتیجه عفونت هایی همچون عفونت در پا و . . . بسیار شایع است. درمان گیاهی یا درمان سنتی بیماری دیابت توسط داروهای مختلف از جمله مباحثی است که امروزه بسیار به آن توجه می شود.

برخی از افراد وجود دارند که سیستم بدن آن انسولین کمی ترشح می کند ، این افراد با درمان های شیمیایی یا درمان های گیاهی به خوبی می توانند بیماری خود را کنتزل نمایند. اما در کنار این درمان ها باید به ورزش و کاهش وزن خود هم اهمیت فراوانی بدهند. اما افرادی که تنها با انسولین علائم بهبودی در آنها رخ می دهد ، در داخل بدن خود انسولینی ترشح نمی کنند و نیاز به دریافت خارجی این ماده دارند.

همانطور که می دانید مصرف انگور در افراد مبتلا به دیابت باید محدود و در مواردی ممنوع شود ، اما دانه ی داخل انگور می تواند بسیار مفید باشد. این دانه ها جدا کنید و آنها را خرد یا له کنید و از عصاره ی آن مصرف نمایید. دانه ی انگور می تواند قند خون شما را کاهش دهد. در کنار دانه انگور ، یکی از گیاهان دارویی دیگری که بسیار مورد تأیید مصرف کنندگان قرار دارد ، برگ انجیر خواهد بود. در حقیقت شما می توانید این برگ را همانند قرص ناشتا ، در صبح و قبل از صبحانه میل نمایید تا قند خون بالای صبحگاهی شما را کاهش دهد. در این حالت باید میزان مصرف انسولین شما کمی کاهش داشته باشد تا دچار افت قند خون نشوید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

چرا بعد از صرف غذا دل درد می گیرم؟؟

 

چرا بعد از صرف غذا دل درد می گیرم؟؟

 

شاید بارها برای شما این اتفاق رخ داده باشد که پس از مصرف کردن غذا دچار دل درد می شوید. برخی از عادت های نادرست ما می تواند این حالت را به وجود آورد ، به عنوان مثال تند غذا خوردن یا بیش از حد ظرفیت معده غذا خوردن ، موجب خواهد شد تا در هنگام هضم و جذب غذا با دل دردهای خفیف و به صورت غیر تناوبی همراه باشیم. اما همیشه این دردها به این شکل ساده رخ نخواهند داد. برخی از بیماران هستند که دردهای وحشتناکی را پس از مصرف غذا تجربه خواهند کرد. این مشکل پس از صرف هر وعده با آنها همراه خواهد بود و به صورت طولانی مدت وجود دارد.

معمولا در چنین شرایطی عوامل ذکر شده دخیل نیستند و موضوع در ارتباط با یک بیماری روده ای می باشد. بیماری که موجب خواهد شد تا به دلیل دردهای شدید بیمار حتی از غذا خوردن خود دست بکشد و شروع به کم کردن وزن کند ، در برخی از مواقع ممکن است که نتواند عمل دفع را به خوبی انجام دهد. این بیماری کرون نام دارد که معمولا دردهای آزاردهنده ای پس از صرف غذا به وجود خواهد آورد که از هیچ راهی درمان پذیر نیست. پس بیمار هرچه زودتر باید به نزد پزشک برود .

پزشک با یک سری از بررسی هایی که توسط تست های مختلف برای او انجام می دهد و همچنین شر حالی که از او می گیرد می تواند علت دل درد پس از صرف غذا را تشخیص دهد و به احتمال قوی بیماری کرون خواهد بود که از همان ابتدا به سرعت درمان را آغاز خواهد کرد. هرچه این پروسه زودتر اتفاق افتد به نفع فرد خواهد بود ، زیرا علائم زودتر فروکش خواهند کرد. پس دل درد پس از مصرف کردن غذا را جدی بگیرید و زمانی که احساس می کنید این درد اغلب در سمت راست شکم شما بیشتر احساس می شود باید به سرعت خود را به یک پزشک متخصص گوارش برسانید و از او درخواست کمک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()